Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Głośna karta muzyczna

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Głośna karta muzyczna
From: Dominik Ałaszewski <Dominik.Alaszewski@gazeta.pl.invalid>
Date: Sat, 21 Dec 2019 12:11:18 +0000 (UTC)
Dnia 20.12.2019 robot <adresfalszywy@onet.pl> napisał/a:

> Więc może ktoś mi wyjaśnić czym się różnią te karty?

Wydaje mi się, że- przynajmniej jakiś czas temu- pojęcie
"karty muzycznej" oznaczało urządzenie mogące samodzielnie
odtwarzać muzykę zapisaną nutami, czyli w standardzie MIDI.
Czy to jako synteza FM, czy to wavetable.
Karta dźwiękowa tego nie umiała, odtwarzała tylko dźwięk
(przetwornik C/A), interpretacją "jak zagrać dany instrument"
zajmował się komputer.

Obecnie chyba żadna karta nie ma typowo sprzętowej obsługi
MIDI (nie chodzi o interfejs fizyczny do syntezatora),
więc podział ten jest nieaktualy- wszystkie karty
są dźwiękowe.

"W życiu piękne są tylko chwile…" (Ryszard Riedel)
Pisząc na priv zmień domenę na gmail.