Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] PSU - nowa moda ?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] PSU - nowa moda ?
From: PeJot <PeJot@nigdzie.pl>
Date: Thu, 19 Dec 2019 18:41:09 +0100
W dniu 2019-12-19 o 07:29, PeJot pisze:
Czołem. Zakupiłem PSU SilentiumPC Vero M2. Wentylator pracuje tak że *zasysa* powietrze z zewnątrz perforowaną częścią obudowy i wyrzuca grillem. Bubel, idzie nowe czy coś przespałem ?

1. Odpowiedź producenta, cytat dopowiedzi na pytanie na support @ silentiumpc. com:

"Zasadniczo w zasilaczach z serii Vero M2 600W powietrze powinno być zasysane z zewnątrz obudowy zasilacza przez wentylator zasilacza i tym samym chłodzić elektronikę we wnętrzu zasilacza i ciepłe powietrze, powinno być częściowo wydmuchiwane poprzez tylną kratkę obudowy zasilacza przy złączu do podłączenia 230V."

2. W realu jest tak jak powyżej ( czyli całkiem normalnie ), pomogła dopiero analiza kierunku obrotów i krzywizny łopatek wiatraka. Pierwotne badanie przepływu powietrza zrobione "tymi ręcami" dało wynik zafałszowany przez pobliskie wiatraki GPU, a przypominam że PSU jest w pozycji piwnica, wiatrak do góry.

3. Powyższa pozycja PSU została zastosowana całkowicie celowo. W tej budzie nogi są stosunkowo niskie, a otwory w podłodze cokolwiek nie pokrywają się z grillem w PSU, w efekcie czego przy montażu wiatrakiem w dół PSU dusiło się a wiatrak wył niemiłosiernie.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem