Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Ile bitów miesci sie na jednym DVD?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Ile bitów miesci sie na jednym DVD?
From: nadir <none@hell.org>
Date: Wed, 18 Dec 2019 16:19:01 +0100
W dniu 2019-12-18 o 11:53, ąćęłńóśźż pisze:
Chciałbym zgrać kilka filmów, w formacie zwykle mp4 i mkv, na płyty DVD.
Ogólnie pojemność płyty DVD jest znana, lecz rzecz w tym, jak dla filmów pomiędzy 4000000000 bitów a 5000000000 bitów dokładnie określić granicę, czy zmieści się na płycie DVD (jednostronnej), czy nie zmieści, żeby nie marnować płyt nieudanymi nagraniami?

Za wikipedią.
DVD-R - 4 707 319 808 bajtów
DVD+R - 4 700 372 992 bajtów

Wielkość plików mp4/mkv podaje mi TC co do jednego bitu, przykładowo:
"Po rozum do mrówek (The Ant Bully, 2006), 4 533 885 323 b".

TC i nie tylko podaje rozmiar w bajtach.
Nie jestem pewien czy w ogóle da się na cokolwiek nagrać/zapisać 1 bit?
Każdy plik, to rozmiar 0 lub wielokrotność bajta.