Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Głośna karta muzyczna

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Głośna karta muzyczna
From: elmer radi radisson <radi@spam-spam-spam-eggs-bacon-and.spam.wireland.org>
Date: Mon, 9 Dec 2019 10:41:44 +0100
On 2019-12-05 18:58, heby wrote:

Przesadzasz. Używam kilku takich kart od wielu lat i nie dość że jakość dzwięku jest znakomita (tzn nie odbiega od normy w PC to jeszcze o dziwno nie chce się popsuć. Szumy są niesłyszalne przy normalnych poziomach głośności. Głośność nawet za duża na słuchawki na maksymalnym ustawieniu.

Dziele sie po prostu opinia o dzwieku z karty za pare zlotych, ktory
raz mialem okazje slyszec. Jakosc korespondowala dokladnie z cena.
Jesli trafiles na lepszy egzemplarz ktory mimo tego wydawal swietny
dzwiek i zbedne jest kupowanie drozszej karty, to dobrze
i widocznie jest ona owym przykladem best value for money, o jakim
napisalem ;)

akurat takie obserwacje ze te najtansze karty to padaka sa raczej
nieprzypadkowe, vide
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2364677.htmlhttps://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1190033.html

I jeszcze o zniekształceniach: jednej takiej używałem jako generatora funkcyjnego. W przeciwieństwie do przeciętnego suwerena mam czym zmierzyć harmoniczne czy inne zniekształcenia. No więc nie ma ich więcej niż na przeciętnej jakości kartę dzwiekową przystało.

Tez mam obserwacje co do tych kart w bardziej wymagajacych zastosowaniach: proby zastosowania ich do interfejsu audio w cyfrowych emisjach krotkofalarskich. Niestety te tanie egzemplarze slabo sobie
radzily zprzenoszeniem pasma w zakresie wymaganym do poprawnego
przeniesienia zmodulowanego sygnalu. Trzeba bylo dopasowywac karty
juz raczej z polki za kilkadziesiat zlotych.

Być może masz na mysli audiofilski słuch w którym jakośc dziwięku jest bezpośrednio pozwiązana z iloscią zer w cenie a nie faktami. Cóż, taki jest najtrudniejszy w leczeniu.

Ale zauwazyles ze napisalem "nawet niezbyt wyrafinowany"?
Akurat rowniez nie jestem wyznawca audio voodoo ;)

--

memento lorem ipsum