Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Lamanie tajniki liczb przekletych

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Lamanie tajniki liczb przekletych
From: JaNus <piszcie_sobie_n@berdyczow.pl>
Date: Sun, 13 Oct 2019 15:36:10 +0200
W dniu 13.10.2019 o 15:25, Krzysztof Halasa pisze:
Swoją drogą, pamiętam ludzi wpisujących w takie dummy passwd różne łatwe do złamania napisy

Mieliśmy program sprzedażowy od polskiej firmy, ponoć "profesjonalnej".
Plik z hasłami miał je zaszyfrowane, po swoim szybko wyczaiłem jaką
metodą, i jak na dłoni miałem hasła pozostałych użytkowników.

Dużo już później, kiedy z powodu zainteresowania L. pierwszymi liznąłem
też nieco wiedzy z kryptografii, dowiedziałem się, że był to "szyfr
Cezara", jeden z pierwszych na świecie, siłą rzeczy prościutki.

Aby "profesjonaliści" nie potrafili spytać innych zawodowców, jak się
trzeba zabezpieczać? Eeech, te nasze "polactwo"...