Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Drukarka (urządz. wielofunkc.) HP ENVEY Photo 6230 - gdzie k

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Drukarka (urządz. wielofunkc.) HP ENVEY Photo 6230 - gdzie kupię cartridge Tri-color instant ink?
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Tue, 24 Sep 2019 15:56:58 +0200

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5d894261$1$533$65785112@news.neostrada.pl

"JaNus" 5d8922e4$0$17341$65785112@news.neostrada.pl

W mojej raczej tego nie ma. Kieszenie na kartridże
mają różną ilość styków, i dla czerniny jest ich
zdecydowanie mniej. Czyli one by raczej CMYK-a nie obsłużyły.

Masz CMY_i_Black -- po co Ci CMY_i_CMYK?

Chyba, że masz na swej myśli jasną stronę ;) barw:
Light_Cyan, Light_Magenta i Light_Yellow oraz jakieś
szarości... Nie wiem, czy istnieje Light_Yellow.

-=-

W fotografii IMO liczy się odcień -- zarówno kolorów, jak
i czerni, więc odpadają zamienniki a kartridże byłyby zbyt
drogie, gdyż parką kartridży byś wydrukował kilka fotek.

Kiedyś ZTCW w drukarni Magenta była Magentą -- i koniec.

Czy Light_Magenta zawsze i wszędzie jest praktycznie
tą samą Light_Magentą? -- nie wiem...

Obok barwników podstawowych drukarnie miały masy innych.

Czy zamienniki są czystymi kolorami? -- nie wiem. Nie
wiem też, czy fabryczne bądź autoryzowane/oryginalne ;)
barwniki/atramenty/tonery są czystymi kolorami...

Fotograficzne drukarki mają wiele kolorów -- osiem, sześć...
Raczej ;) są to konkretne kolory, nie zaś jakieś uniwersalne
czy podstawowe, dlatego mogą dać dobre efekty...

Właśnie ww. lighty, ale niekoniecznie.

-=-

W biurze czarny to czarny -- im czarniejszy, ;) tym lepszy...
W fotografii tak słodko nie jest -- głębokie czernie na światłoczułych
papierach fotograficznych B&W były (zapewne są nadal) i czerwone, i zielone...

BTW tych papierów -- czerwonym czy zielonym kolorem/paskiem iip.
oznaczano na opakowaniach kontrastowość takiego papieru. Czerwony
był mniej kontrastowy od zielonego, ale reszty kolorów nie pamiętam.

W sklepie fotograficznym:

- Czy jest czerwony papier?
- Czarno-biały?
- Oczywiście.

W spożywczym:

- To fioletowe...
- To są czarne jagody.
- Więc dlaczego są różowe?
- Bo są na razie zielone.

W obu tych sklepach kiedyś były latem potrzebne chłodziarki...

--