Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Drukarka (urządz. wielofunkc.) HP ENVEY Photo 6230 - gdzie k

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Drukarka (urządz. wielofunkc.) HP ENVEY Photo 6230 - gdzie kupię cartridge Tri-color instant ink?
From: "Andrzej P. Wozniak" <uszer@poczta.onet.pl.invalid>
Date: Sun, 22 Sep 2019 14:12:32 +0200
Osoba podpisana jako Andrzej P. Wozniak <uszer@poczta.onet.pl.invalid>
w artykule <news:5d861c5d$0$505$65785112@news.neostrada.pl> pisze:

Osoba podpisana jako Adam <a.g@poczta.onet.pl>
w artykule <news:qm50kj$hg5$1$Adam@news.chmurka.net> pisze:

W dniu 2019-09-21 o 02:34, JaNus pisze:

Karetkę naprawiłem, ciesząc się, że są kartridże, bo aby sprawdzić, czy
działa, nie będę musiał wybulić takich kwot, jakie zapodałeś.
A tusze do tego kombajnu drogie być "muszą", bo to drukarka foto.
To *nie jest* drukarka foto - ma zintegrowany nabój z trzema kolorami.
Drukarki foto mają kilka niezależnych nabojów i z reguły w większej
ilości  kolorów/odcieni, niż 3.
Ponadto lepsze drukarki foto nie używają atramentów rozpuszczalnikowych,
tylko tusze pigmentowe.
Jeśli dobrze pamiętam, niektóre drukarki foto mają standardowo kartridże
z atramentem czarnym i RGB oraz dodatkowy kartridż foto (chyba CMYK)
wstawiany zamiast czarnego.

Poprawka. W HP standardowo jest czarny K i kolor CMY. Na zamianę czarnego
może być foto z czarnym K i jaśniejszymi CM (czasem opisywanymi jako Photo Cyan i Photo Magenta), ale zależnie od modelu (czy producenta) mogą być też inne warianty.

Dla HP ENVY Photo 6230 znalazłem tylko K i CMY z numerem 303 (zwykłe i XL),
są też zestawy CISS do ciągłego zasilania w atrament lub tusz (jedyny
skuteczny sposób, aby realnie obniżyć koszty). Poprzednik miał kartridże
z numerem 64, czyli HP chyba faktycznie wstawił nowe chipy. Jednak sklepy
sprzedają jakieś zamienniki, więc może trzeba było zacząć od przeczyszczenia
styków?

--
Andrzej P. Woźniak uszer@pochta.onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)