Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Formatowanie karty SD

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Formatowanie karty SD
From: Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>
Date: Mon, 19 Aug 2019 18:54:00 +0200
Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 17 Aug 2019 13:09:42 +0200
 doszła do mnie wiadomość  <5d57e07f$0$17363$65785112@news.neostrada.pl>
 od "Kamil" <mospam@tlen.pl>  :

>Ciąg dalszy problemów. Kupiłem dwie micro SD 64 GB. Jedna była w exFAT.
>Sformatowałem ją programem FAT32-Formatter.exe do FAT 32 i jest OK.
>Komputery, kamery i tuner TV SAT ją widzą. Natomiat druga była już w FAT 32,
>ale XP chciał ją formatować. Oczywiście nie potrafił. Win 7 ją widział i
>działała dobrze. Można było zapisywać i odczytywać pliki. NOD wykrył na
>karcie wirusa w postaci Autorun, więc prawdopodobnie używka. Sformatowałem
>kartę jeszcze raz wspomnianym programem. Teraz w XP dzała OK. Dobrze też
>działa w innych urządzeniach. Natomiast W7 próbuje dostać się do karty
> [...]

Kupiłeś szrot, w dodatku(o ile NOD nie kłamie) z prezentem(przeskanuj dogłębnie
komputer,
bo może już masz gości).
Zrób test na pojemność kart(dobry będzie flash drive tester z vconsole.com).
Co do reszty, jest driver ExFat do XP(poszukaj w necie).
ExFat to syfiasty wymysł MS, proteza.
Jak są kłopoty z formatowaniem czy partycjonowaniem, to wystarczy zamazać
pierwszy sektor
zerami(pozbywasz się definitywnie informacji o partycjach, karta staje się
czysta).