Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Formatowanie karty SD

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Formatowanie karty SD
From: ąćęłńóśźż <a@e.pl>
Date: Sun, 11 Aug 2019 14:27:35 +0200
Najlepiej formatować kartę w urządzeniu, w którym ma być używana.
No chyba, że to urządzenie nie widzi nietypowej karty, przez co nie można
rozpocząć procesu formatowania.
Do tego urządzenia zwykle robią szybki format, a nie pełny format.
Można więc sformatować kartę najpierw zewnętrznym programem (np. SDFormatter) robiąc full format, a następnie jeszcze raz sformatować po włożeniu czystej karty do urządzenia.
Kombinacje niektórych kart niektórych producentów z niektórymi urządzeniami
dawały zaskakujące rezultaty.
Np. pisało się o jakiejś niekompatybilności kart SDXC Sony z niektórymi
aparatami (choć ja na Sony nie narzekam).
Na ile mogę, to do urządzeń np. Samsunga kupuję karty Samsunga itp. itd., żeby w razie zonka nie być odsyłanym od Annasza do Kajfasza.

-----
wyposażenie sprzętu w obsługę exFAT wymaga opłacenia dodatkowej licencji.