Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Procek i5 czy i7, RAM 4GB czy 8GB, jaka grafa?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Procek i5 czy i7, RAM 4GB czy 8GB, jaka grafa?
From: Irokez <no.email@wp.pl>
Date: Sun, 5 May 2019 09:47:13 +0200
W dniu 2019-05-05 o 08:02, Ewa pisze:
Irokez, czy czytałeś posty od Filipa i widziałeś reklamowanego
przez niego laptopa:
https://www.pepper.pl/promocje/laptop-hp-pavilion-gaming-15-mozliwe-236341-zl-i5-8300h8gb1tbgtx1050win10h-156326 ?

Czy to jest dokładnie taki sam laptop jak Twój?

Nie, ja mam Pavilion Power 15:
https://www.notebookcheck.pl/Recenzja-HP-Pavilion-Power-15.242888.0.html
tu recenzja wersji z procesorem i7, ja mam i5 7-generacji.
Teraz są 8-gen.

> Czy zwykle laptopy gamingowe mają w swoim wyglądzie
> coś specjalnego, czego zwykle nie mają nie-gamingowe?

wygląd, wyposażenie w mocny procesor i kartę graficzną, stąd większy gabarytowo zasilacz, cięższy laptop (bo rozbudowane chłodzenie).
np:
https://www.notebookcheck.pl/Recenzja-HP-Omen-15-2017-i7-7700HQ-GTX-1060-Max-Q.240164.0.html
https://www.notebookcheck.net/Lenovo-Legion-Y530-Core-i5-8300H-GTX-1050-Ti-Laptop-Review.317420.0.html
https://pclab.pl/art80206.html

"Zwykłe" z reguły są oszczędnościowo robione, mają procesor energooszczędny z wbudowaną grafiką lub zewnętrzną jakąś podstawową nie wymagająca extra wielkiego chłodzenia. Ekran najczęściej zwykły TN z kiepskimi kątami patrzenia - trzeba obejrzeć. Zaleta to lekka konstrukcja bo mniej chłodzenia i metalu w środku, mały zasilacz, cieńszy. Jak wspomniałem, myślę że taki z i5-8250U w zupełności by Ci wystarczył, a dużo wolniejszy nie jest. Chyba że - jak napisałaś jedyny komputer w domu - ktoś zechce pograć to pojawią się odznaki że laptop nie został do takich rzeczy zaprojektowany - słabsza karta graficzna a dodatkowo mały lekki system chłodzenia nie da rady i z powodu temperatury procesor zwolni - ale to już zależy mocno od konkretnego modelu laptopa.

Zmroziły mnie komentarze, głównie ten:
- głośny w spoczynku

u mnie cisza, chłodny podczas przeglądania internetu, 10 godzin pracy.
ale jak napisałem mam z i5, z którego trzeba mniej ciepła odprowadzić w stosunku do i7 (a sporo modeli laptopów z i7 na pokładzie różnych producentów nie radzi sobie z tym i zwalnia po kilku-kilkunastu minutach do poziomu takiego i5 a nawet mniej)

- bardzo głośny podczas grania i przeciążenia systemu

nie gram, laptop do pracy (mam też stacjonarkę), aplikacje które na nim używam nie powodują wycia i głośności, robi się po prostu cieplejszy u wylotu (dziwne jakby nie robił) oraz fakt podgrzewa się pod prawym nadgarstkiem ale bez przesady - jest tam akurat dysk więc stąd grzanie. Więc się nie wypowiem. W każdym razie w recenzji też pisze że głośny, ale mieli model z i7.

- wbudowana bateria

jak 99,9% obecnie sprzedawanych tej klasy laptopów

- płytki dźwięk z głośników, nieprzyjemnie się słucha

nie narzekam, fajnie gra jak na laptopa, miałem gorsze. Jak chce się lepsze to trzeba kupić 17.3 cala gdzie często jeszcze subwoofer się mieści.

- brak podświetlenia klawiatury

mam białe, nie ma jednak regulacji jasności. Ale jest jasność zrównoważona i nie wali po oczach w nocy.

- brak wejścia na mikrofon

bo tu jest gniazdo "combo" gdzie na jednym jack'u są wyjścia na słuchawki i mikrofon - jak słuchawki z mikrofonem w telefonach komórkowych. Obecnie rzadko spotyka się dwa osobne gniazdka.

Ponadto, jeżeli coś ma obniżoną cenę, z powodu nieliczenia
VATu lub z innego, to przeważnie wiąże się to z tym, że na ten
towar nie ma popytu. Może z powodu tych wad.

Tu jest akcja MediaMarkt akurat, ale i tak nie uda Ci się zdobyć vouchera przed zakupem dzisiaj, w niedzielę, bo trzeba zadzwonić do konsultanta a dziś chyba nie pracują.
Akcja "bez Vat" jest do dzisiaj.
No i czy masz stary laptop HP aby podać numer seryjny?

Nie muszę aż tak oszczędzać żeby przymykać oko na jakieś
wady tylko dlatego, że to coś jest tańsze.

Przejedź się do jakiegoś marketu, pomacaj, popatrz, zwłaszcza na ekrany i różnice między TN a IPS. Popatrzyć trzeba też na baterie jakiej pojemności mają bo gamingowy nie zawsze oznacza że bateria jest większa, często z braku miejsca jest taka sama jak w "zwykłym" a to mocno rzutuje na czasy pracy. Skończy się promocja bez vat, zacznie się pewnie zaraz promocja komunijna (ja w zeszłym roku z takiej skorzystałem i z voucherem zamiast standardowych 3700 zapłaciłem 2900).
To nie kilo jabłek że jak nie smaczne to wyrzucisz.
Zakup przez internet daje jeszcze ewentualne te 14 dni na zwrot jak nie podpasuje.

zdrówko

--
Irokez