Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] przejściówka z gniazda USB płyty głównej, na podłączenie klawiat

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] przejściówka z gniazda USB płyty głównej, na podłączenie klawiatury z wtyczką PS2
From: "and" <a@a.a>
Date: Mon, 4 Feb 2019 14:46:54 +0100
Jest sobie klawiatura z wtyczką PS2 i chcemy ją zapiąć do kompa, który ma tylko gniazda USB.
Próba użycia takiej przejściówki
https://allegro.pl/oferta/adapter-usb-na-2xps2-ps-2-klawiatura-mysz-wys24h-6675367096
Nic nie daje.
Na rozruchu PC chwileczkę działa taka klawiatura przez wskazaną przejściówkę. Do momentu kiedy można wejść do BIOS-a przez klawisz DEL, a potem już jak zaczyna ładować się system to przestaje ją widzieć już na wieki.

Są jakieś działające przejściówki?
Swego czasu do np. myszy były fabrycznie do logitechów dołączane pojedyncze przejściówki "w drugą stronę" czyli mysz USB można było zapiąć do gniazda PS2 i działa to do dziś pięknie.
Czyli były to tak wizualnie wyglądające przejściówki
https://allegro.pl/oferta/adapter-przejsciowka-usb-ps-2-ps2-mysz-klawiatura-6108290539

Ale z klawiaturą PS2 czy myszą PS2, które chcemy podłączyć pod gniazdo USB w płycie głównej jakoś do dziś nie natknąłem się na coś działającego z przejściówek. Chyba, że te przejściówki robione jako dedykacja pod intela, a może płyt AMD nie lubią?

Tu coś piszą, że jakaś aktywna przejściówka ponoć jest potrzebna
https://allegro.pl/oferta/ucb1-adapter-ps2-usb-przelotka-usb-ps-2-zielona-6906641288
"Do starych urządzeń które nie są przygotowane do pracy z USB zalecana jest przelotka aktywna z konwerterem."
Czym to:
https://allegro.pl/oferta/ucb1-adapter-ps-2-usb-ps2-6f-am-usb-przejscie-6726322266
w praktyce się różni od tej z wcześniejszego linka?

Czyli mam rozumieć, że pozostałe przejściówki to jakieś pasywne? Czy jednak zawsze jest tam jakaś kostka pośrednicząca, której zadaniem jest zamienić jeden protokół latający na złączu PS2 na taki, który gada z USB?
Sa gdzieś schematy takich przejściówek w zależności od wersji.
Nowsze urządzenia mam rozumieć, że gadają na złączu PS2 takimi protokołami jakby to było wręcz USB, co wykryją po drugiej stronie to tak gadają, a starsze potrafią pluć tylko formatami przewidzianymi dla PS2 i dlatego milczą? Czy jakieś inne zjawiska blokują transmisję?

Jeszcze w bardziej zamierzchłych czasach były przejściówki z dużej okrągłej wtyczki klawiatury DIN na PS2 i bez problemu to śmigało po wpięciu w gniazdko PS2 płyty głównej.