Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] przejściówka z gniazda USB płyty głównej, na podłączenie kla

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] przejściówka z gniazda USB płyty głównej, na podłączenie klawiatury z wtyczką PS2
From: Emru <emruemru1@gmail.com>
Date: Wed, 6 Feb 2019 09:04:30 +0000 (UTC)
W dniu Mon, 04 Feb 2019 14:46:54 +0100, użytkownik and napisał:

> Jest sobie klawiatura z wtyczką PS2 i chcemy ją zapiąć do kompa, który
> ma tylko gniazda USB.
> Próba użycia takiej przejściówki
> https://allegro.pl/oferta/adapter-usb-na-2xps2-ps-2-klawiatura-mysz-
wys24h-6675367096
> Nic nie daje.
> Na rozruchu PC chwileczkę działa taka klawiatura przez wskazaną
> przejściówkę.
> Do momentu kiedy można wejść do BIOS-a przez klawisz DEL, a potem już
> jak zaczyna ładować się system to przestaje ją widzieć już na wieki.
>
> Są jakieś działające przejściówki?
> [...]
klawiatura-6108290539

Posiadam właśnie tą przejściówkę i mi działa. Z tego co wiem to gdy
zaczynała się powolna zamiana PS/2 na USB, to do klawiatur i myszy dawali
układ który wykrywał pod co jest podłączony i od tego są pasywne
przejściówki. No a starsze urządzenia tego nie miały i przez to potrzebna
jest przejściówka aktywna.

Może jeśli jej nie widzi dopiero w systemie, to spróbuj odpalić jakiegoś
Linuxa LiveCD z tą myszką podłączoną.

Pozdrawiam