Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Dysk magazynowy - WD Blue vs WD Purple vs WD Red

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Dysk magazynowy - WD Blue vs WD Purple vs WD Red
From: Pawel 'Jarod' <PrawdziwyAdresJest@sygnaturka.xx>
Date: Sun, 3 Feb 2019 14:55:19 +0100
Witam

Planuję zakup 4TB dysku, który ma służyć jako typowy magazyn danych.
Priorytetem jest dla mnie cicha praca i niezawodność.
Transfer danych nie ma dla mnie większego znaczenia. Pytanie jest następujące.
Czym de facto konstrukcyjnie różnią się te dyski?
To, że producent pisze, że jedne są do monitoringu drugie do czegoś innego
słabo do mnie przemawia. Czy faktycznie te dyski
są tą samą konstrukcją gdzie daną inną nalepkę, zmieniono trochę kształt górnej
pokrywy i zmieniono dostęp do ustawień AAM/APM
i to co można wyciągnąć ze SMART? Różnica w cenie między Blue a Purple to około
50 zł gdzie ten pierwszy ma 2 lata gwarancji, a drugi
3 lata. Wygląda to trochę tak jak byśmy płacili za rok dodatkowej gwarancji i
nic poza tym.