Osoba podpisana jako sirapacz <newsy@sircomp.pl>
w artykule <news:q226j5$5qag$1@portraits.wsisiz.edu.pl> pisze:
W dniu 2019-01-20 o 15:54, Adam pisze:
Dodatkowo ze względu na Rodo, jak przyjmują komputer do naprawy, to
czyszczą dysk.
Inna sprawa, że przed wyslaniem laptopa należy dysk wyjać co do zasady.
A jak się nie da? Coraz więcej nowych notebooków ma konstrukcję trudną do
rozebrania. W najlepszym przypadku przed wyjęciem dysku trzeba rozkręcić
całą obudowę, wyjąć klawiaturę i touchpada oraz odpiąć kilka taśm.
W najgorszym przypadku śrubki są zalane lakierem i wszystko jest gdzieś
tam mocno poprzyklejane, więc trzeba nalegać na wyjęcie dysku przez serwis,
a o to raczej trudno przy wysyłce do naprawy.
Bo kasują dane, ale nie z powodu ochrony danych tylko dlatego, że tak
im szybciej i prościej.
Nie tyle kasują dane, co przywracają system, aby wykluczyć możliwe przyczyny
programowe. Oczywiście nie ma to sensu, kiedy użytkownik zgłasza oczywisty
i jednoznaczny problem sprzętowy.
--
Andrzej P. Woźniak uszer@pochta.onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)
|