Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] jak "naprawić" dysk?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] jak "naprawić" dysk?
From: Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>
Date: Sat, 12 Jan 2019 00:41:50 +0100
Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 11 Jan 2019 21:38:47 +0100
 doszła do mnie wiadomość  <q1auso$d19$1@dont-email.me>
 od ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl>  :
> [...]
>zawartych programach takiej opcji. o ile pamiętam z dawnych czasów,
>popsuć trwale dysk można było za pomocą mhdd. ale niestety mhdd nie
>"widzi" dysków podłączonych przez sata z załączoną opcją ahci. niestety,
>wszystkie moje kompy mają ahci na stałe. mhdd z opcją - wgraj sterowniki
>do usb - zawiesza komputery (bo podpiąłbym dysk przez kieszeń usb).
>Jakiś inny program? Czy wogóle mhdd dałby radę? Bo jeśli tak, to może
>poszukam wśród znajomych starego kompa z ahci/legacy ide
>jakieś inne rozwiązania poza zezłomowaniem dysku?

Jakie są wartości atrybutów SMART 05, C5 i C6?
Jeśli C5=0, to nie ma się czym specjalnie przejmować(chyba, że 05 jest
wysoki).
Jeśli C5>0, to może to:
https://www.hdat2.com/