Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Tani, nowy komputer dla rodziców

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Tani, nowy komputer dla rodziców
From: knrdz <xaeqm@tnmrgn.cy>
Date: Wed, 26 Dec 2018 19:00:41 +0100

Jak ktoś lubi hałas na biurku, to proszę bardzo. Niedawno miałem Della w
rękach. Maszyna o wielkich osiągach w swoim czasie - 2 4-rdzeniowe Xeony
:) I na dzisiejsze czasy też sobie radzi ale huczy jak odkurzacz i nikłe

Innymi słowy: "miałeś w rękach" serwer/workstation na dwóch Xeonach i zakładasz że cywilny desktop z jednym i5 musi być równie głośny, bo też Dell? Mam często kontakt z takimi Dellami, od wersji z C2D po i5 trzeciej generacji i żaden nie jest głośny. Niektóre słychać, co nie dziwi skoro mają dziesięcioletnie wiatraki, jeśli komuś wybitnie zależy na ciszy to może je sobie wymienić na jakieś Noctua czy inne znane z cichej pracy. Też polecam takiego poleasingowego Della z i5 Sandy Bridge albo Ivy Bridge, tyle że raczej wersję w obudowie minitower, dużo więcej miejsca nie zajmują a mają normalne chłodzenie CPU (prawie, wentylator ma inną wtyczkę, ale z tymi samymi sygnałami) i normalny zasilacz ATX. I nie trzeba do nich szukać niskoprofilowych kart rozszerzeń.