Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] No i padły mi dwie karty microsd w Raspberry

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] No i padły mi dwie karty microsd w Raspberry
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Tue, 18 Dec 2018 15:59:53 +0100

"Eneuel Leszek Ciszewski" pv8a9h$2mv$1@node2.news.atman.pl

Obie są sprawne -- r/w.

potwierdzam -- każdą (której podałem szybkości czytania) pod tym kątem
sprawdziłem.

Tego:

  C8 daje w odczycie HDTune średnio 16,7 MB/s i czas dostępu 1.0 ms.
  C10 daje nieco inaczej --  średnio 18,5 MB/s i czas dostępu 1.3 ms.

nie -- raczej czytnik obcina, choć HDD idą po USB ~1.6 razy szybciej
(właśnie czytam HDD via USB2 z szybkością >29 MB/s -- średnia z całego
dysku to 28.9 MB/s) a dwie SD chyba szły kiedyś w czytniku SD
z szybkością ~20 MB/s...

Wczoraj kupione mikroSD też dają tylko nieco ponad 18 MB/s -- co
akurat mi ni przeszkadza, bo zależało mi na pojemności i na
czytniku USB, nie zaś na szybkości.

BTW -- czytniki IMO bardzo dobre (oby nie popsuły się) i nie
jest prawdą, jakoby wsuwanie i wysuwanie karty było kłopotliwe.
Smyczka też nie przeszkadza -- można ją założyć na co najmniej
dwa sposoby -- jeden jest lepszy, ale w obu wypadkach smyczka
nie przeszkadza skutecznie.

Zamówiłem RAMkę 8 GiB -- mam nadzieję na poprawę sytuacji...

Wstawiłem -- mam niby DC, ale nie wiem, czy szybkość z tego powodu wzrosła.

https://www.komputronik.pl/product/316637/crucial-8gb-1x8gb-2400mhz-ddr4-cl17-sodimm-.html?utm_source=Ceneo&utm_medium=link&utm_campaign=NiePromo

Do tego dwie karty mikroSD z adapterami i czytnikami -- aby
móc z mikroSD czynić penflaszki. Mam nadzieję, że z takich
,,penflaszek'' będę mógł bootować, bo tylko F-S zezwala na
bootowanie wprost z czytnika SD.

https://www.komputronik.pl/product/184319/kingston-microsdhc-32gb-klasa-10-czytnik-kart.html

https://www.komputronik.pl/product/120918/kingston-microsdhc-16gb-klasa-10-czytnik-kart.html

Laptop Acera daje się bootować w UEFI. Może dziś sprawdzę w Legacy.

Czytniki wymagają instalowania softu -- automagicznego.
64W10 po prostu zainstalował, 32WXP -- popytał o zezwolenia, zanim zainstalował.

Ile jeszcze?! 2.5" wymienić na SSD? Czy CDVD na SSD?!

Może mSATA? Mam wolne gniazdo -- miało służyć
modemowi 3G, który teraz można kupić chyba za 5 pln.

Zapewne wkrótce będą po 5 pln modemy LTE.

Odeszła mi ochota na instalowanie W10 na F-S.

--