Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] No i padły mi dwie karty microsd w Raspberry

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] No i padły mi dwie karty microsd w Raspberry
From: Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>
Date: Sun, 16 Dec 2018 21:19:02 +0100
Karty z max 300-500 GB zapisów(tak szacuję), ten sam producent, czas i
miejsce kupna(Samsung Evo plus 16 GiB).
Jedna z Windows 10 IoT, druga Raspbian.
Jedna(win10 IoT) przestała się bootować z rok temu, ale została
odłożona na lepsze czasy celem ewentualnej naprawy(myślałem, że update
załatwiło Windows).
Ta z Raspbianem pracowała sporadycznie używana, aż po jakiejś
aktualizacji(dwa tygodnie temu) i restarcie pojawiły się znowu te same
aktualizacje w kolejce...
Raspbian pracował niby ok, ale ,przykładowo, nie łączył się z automatu
z siecią WiFi(trza było ręcznie).
Obie karty przelazły w tryb read-only.
Trochę mnie zmyliło to, że pod Raspbianem można było edytować/zmieniać
i tworzyć pliki konfiguracyjne(zmiany w plikach widoczne były do
restartu).
Mało tego, chciałem zapisać nowy obraz Raspbiana, a Win32DiskImager po
"zapisie" obrazu nie sygnalizował błędów, lecz po tej operacji
startował sobie jak nigdy nic stary Raspbian ze wszystkim, co na nim
było.
Oddałem do reklamacji, ciekawe jak to rozpatrzą(zapisanych danych nie
było jakoś szokująco dużo).
Reklamował już ktoś karty, które przeszły w read-only?