Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] No i padły mi dwie karty microsd w Raspberry

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] No i padły mi dwie karty microsd w Raspberry
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Mon, 17 Dec 2018 15:02:18 +0100

"Olaf Frikiov Skiorvensen" 9nad1etdffek6ah4h3v3cevlce809mtsde@4ax.com

Karty z max 300-500 GB zapisów(tak szacuję), ten sam producent,
czas i miejsce kupna(Samsung Evo plus 16 GiB).

Mnie padła mikroSD 8 GB Samsunga kupiona w x-kom -- nie reklamowałem, choć
wtedy do sklepu miałem niezbyt daleko. Objawy padnięcia takie, jak u Ciebie:

Obie karty przelazły w tryb read-only.
Trochę mnie zmyliło to, że pod Raspbianem można było edytować/zmieniać
i tworzyć pliki konfiguracyjne(zmiany w plikach widoczne były do restartu).

Też mnie zmyliło -- nawet wystawiłem złą opinię (rzecz jasna bezzwłocznie
tę opinie naprawiłem po zorientowaniu się w przyczynie problemów) nawigacji.

Ile na tę kartę mogłem zapisać? -- ~100 GB.

Padła latem (byłem wtedy akurat na plaży -- więc pamiętam) w telefonie,
w którym później była inna -- 16 GB, która przetrwała znacznie więcej
i w tym telefonie, i w kolejnym, ale szczegółów już nie pamiętam.

Mam teraz dwie 16 GB -- firm ;) PLATINET (C8) i (C10) TAIWAN.
Obie są sprawne -- r/w.
  C8 daje w odczycie HDTune średnio 16,7 MB/s i czas dostępu 1.0 ms.
  C10 daje nieco inaczej --  średnio 18,5 MB/s i czas dostępu 1.3 ms.

Mam jedną SD 8 GB SanDiska w lustrzance Canona
i jedną SD Lexar ;) 2 GB w laptopie Fujitsu-Siemensa...
Podzieliłem 2 GB na partycje -- część widzę bootując z niej
pod DOS z partycjonerem, część widzę po zbootowaniu z HDD.
  W odczycie HDTune średnio 18,3 MB/s i czas dostępu 0.9 ms.

Jedną SD 8 GB podarowano mi na jakiejś wystawie -- nie znam marki,
bo zdrapałem papier, która jest lekko ;) uszkodzona mechanicznie.
  W odczycie HDTune średnio 18,6 MB/s i czas dostępu 1.7 ms.

Jedną miałem w lustrzance SanDiska (wewnątrz ponoć była Toshiba)
4 GB -- postrzępiła się mechanicznie zupełnie.

IMO wnioski można wysnuć smutne -- trwalsze są karty niezbyt ;) znanych marek.

-=-

Mam jeszcze kilka (chyba 6) penflaszek -- nie mam z nimi problemów,
choć jednej posypała się obudowa. Jedną penflaszkę nawet wyprałem.
[aby oczyścić zaklęte w niej BTC pozyskane na konstruktywnej wojnie religijnej?]

-=-

Evo Samsunga szaleje coraz zuchwalej...
Dlaczego (i co?! -- nie dzienniki, nie tmpy, nie przygotowania aktualizacji --
itd.)
64W10 pisze na tym dysku nawet (zwłaszcza!!) wtedy, gdy jego partycje nie mają
liter!?!

Co to jest wzmocnienie zapisu?! -- pisze o tym Kingston.
Czy Samsung też to uskutecznia?!

Zamówiłem RAMkę 8 GiB -- mam nadzieję na poprawę sytuacji...

https://www.komputronik.pl/product/316637/crucial-8gb-1x8gb-2400mhz-ddr4-cl17-sodimm-.html?utm_source=Ceneo&utm_medium=link&utm_campaign=NiePromo

Do tego dwie karty mikroSD z adapterami i czytnikami -- aby
móc z mikroSD czynić penflaszki. Mam nadzieję, że z takich
,,penflaszek'' będę mógł bootować, bo tylko F-S zezwala na
bootowanie wprost z czytnika SD.

https://www.komputronik.pl/product/184319/kingston-microsdhc-32gb-klasa-10-czytnik-kart.html

https://www.komputronik.pl/product/120918/kingston-microsdhc-16gb-klasa-10-czytnik-kart.html

-=-

Laptop Acera kosztuje mnie już ponad 3 kpln.
HDD 2 TB zewnętrzny    ~230
sam laptop     chyba   2199
Evo                     329
RAMka                   249 (Komputronik zmienia cenę na stronie WWW z
częstotliwością zdumiewającą)

Ile jeszcze?! 2.5" wymienić na SSD? Czy CDVD na SSD?!

Odeszła mi ochota na instalowanie W10 na F-S.

--