Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] HDD - Read verification failed

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] HDD - Read verification failed
From: "E" <nie@pisz.pl>
Date: Mon, 19 Nov 2018 10:52:20 +0100

Użytkownik "Marcin Debowski" <agatek@INVALID.zoho.com> napisał w wiadomości news:o2uID.590616$FD.307490@fx17.ams1...
On 2018-11-19, E <nie@pisz.pl> wrote:
Wsadz dysk w obudowę usb. Nie podłączaj.
Odpal tego Minta jako sesję "live".
Otwórz okienko terminala. Napisz (wykonaj) w nim: sudo -i <ENTER>.
Wepnij ten dysk.
Wykonaj w terminalu dmesg i wklej tu jakieś 25 ostatnich lini (lub dmesg
|tail -25)

Dzięki za instrukcję. Zrobilam tak, jak napisałeś. Skopiowałam
to co się wyświetliło w okienku terminala, ale nie wiedziałam
jak to wkleić gdzieś na dysku twardym, więc zrobilam zdjęcie
smartfonem i wysłałam je tu: https://imgup.pl/i/FYVr

Podłącz kabel sieciowy / wifi i otwórz sobie jakąś pocztę pod www bo się
zazdjęcisz :)

Teraz czekam na wyrok. :-)
Moment, jeszcze nie :)
Na razie jak widać dysk jest widoczny.

ponownie sudo -i

Zomacz teraz czy masz (też pod terminalem) smartctl.
Jeśli nie to najpierw:
apt update
apt install smartmontools

a po instalacji:
smartctl -a -d sat /dev/sdb

i wklej cały wynik.

Nie wiem jakiego terminala używa mint ale jeśli ma u góry opcję Edytuj a
w środku "zaznacz wszystko" to zrób to a później też pod edit "kopiuj" i
dalej do poczty :)

A jak nie to np tak:
smartctl -a -d sat /dev/sdb > /1.txt; chmod 0666 /1.txt

a poźniej wejdź menadzerem plików lub dowolnym edytorem tekstu (na pewno
są ze 2 pod "live") na / i otwórz ten plik

Kabla sieciowego nigdy nie używałam do laptopa.
Sieć bezprzewodowa działała wczoraj podczas instalacji Minta 19,
natomiast z terminala połączenia z internetem nie mam.
Przynajmniej nie wiem jak to zrobić. Wywolałam FireFoxa,
ale połączenia nie ma.

Na szczęście mogłam zapisać kopię tego co na terminalu
na pendrivie, więc się nie zazdjęczę. :-)

Twoją radę by wpisać -x zamiast -a przeczytałam dopiero po wyjściu
z Linuxa, ale i tak do tego nie doszłam, bo smartmontools się
nie zainstalował. Przypuszczam, że właśnie brak połączenia z internetem
był tego przyczyną.

Wyglądało to tak:
mint@mint:~$ sudo -i

root@mint:~# apt install smartmontools
Reading package lists... Done
Building dependency tree
Reading state information... Done
Suggested packages:
 gsmartcontrol smart-notifier
Recommended packages:
 mailx | mailutils
The following NEW packages will be installed:
 smartmontools
0 upgraded, 1 newly installed, 0 to remove and 4 not upgraded.
Need to get 456 kB of archives.
After this operation, 1570 kB of additional disk space will be used.
Err:1 http://archive.ubuntu.com/ubuntu bionic/main i386 smartmontools i386
6.5+svn4324-1
 Could not resolve 'archive.ubuntu.com'
E: Failed to fetch http://archive.ubuntu.com/ubuntu/pool/main/s/smartmontools/smartmontools_6.5+svn4324-1_i386.deb
Could not resolve 'archive.ubuntu.com'
E: Unable to fetch some archives, maybe run apt-get update or try with
--fix-missing?
root@mint:~#

Jeszcze raz dziękuję