Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] HDD - Read verification failed

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] HDD - Read verification failed
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Mon, 19 Nov 2018 07:58:12 GMT
On 2018-11-19, E <nie@pisz.pl> wrote:

> Dzięki za instrukcję. Zrobilam tak, jak napisałeś. Skopiowałam
> to co się wyświetliło w okienku terminala, ale nie wiedziałam
> jak to wkleić gdzieś na dysku twardym, więc zrobilam zdjęcie
> smartfonem i wysłałam je tu: https://imgup.pl/i/FYVr

Podłącz kabel sieciowy / wifi i otwórz sobie jakąś pocztę pod www bo się
zazdjęcisz :)

> Teraz czekam na wyrok. :-)

Moment, jeszcze nie :)
Na razie jak widać dysk jest widoczny.

ponownie sudo -i

Zomacz teraz czy masz (też pod terminalem) smartctl.
Jeśli nie to najpierw:
apt update
apt install smartmontools

a po instalacji:
smartctl -a -d sat /dev/sdb

i wklej cały wynik.

Nie wiem jakiego terminala używa mint ale jeśli ma u góry opcję Edytuj a
w środku "zaznacz wszystko" to zrób to a później też pod edit "kopiuj" i
dalej do poczty :)

A jak nie to np tak:
smartctl -a -d sat /dev/sdb > /1.txt; chmod 0666 /1.txt

a poźniej wejdź menadzerem plików lub dowolnym edytorem tekstu (na pewno
są ze 2 pod "live") na / i otwórz ten plik

--
Marcin