Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Laptop z jakim procesorem?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Laptop z jakim procesorem?
From: nadir <none@hell.org>
Date: Sat, 3 Nov 2018 10:55:30 +0100

Może i tak być. A może to prostu nisza która ekonomicznie się już nie
opłaca. Kilka lat temu miałem b. duże problemy by znaleźć laptop z RS-232
na pokładzie. I właśnie tylko te 'prestiżowe' modele jeszcze miały... A
dziś to już w ogóle niemożliwe znaleźć prawdziwego COMa.

Tylko, że z RS-em było tak, że faktycznie zastępował je nowszy port USB. Więc jak w takim laptopie było mało miejsca, to był wybór albo jeden RS, albo jeden/dwa USB więcej.

Ale w tym konkretnym wypadku dla portu ethernet miejsce w laptopie wygospodarowali, to mogli już dobić do pełnego gigabita. Wiem, że przeciętny zjadacz kartofli gigabita nie potrzebuje i może nawet nie wiedzieć co to jest. Ale on też nie kupi laptopa za 3 tysiące, a przy tej cenie brak gigabita, to jest po prostu dziadostwo. Mam w robocie jakieś gówniane HP za mniej niż 2000 PLN-ów, widzę że są też jakieś wersje za już 1200zł i one wszystkie mają gigabita.

Mniemam, że fizyczne Eth przechodzi taki etap właśnie.

W laptopach może tak, ale w stacjonarkach już nie, a w wielu wypadkach laptop zastępuje stacjonarkę.

I fakt, że dziś już praktycznie RS-a się nie używa, a jak już ktoś używa, to przejściówki na USB się dobrze sprawdzają. Ale o dziwo w stacjonarkach, w wielu płytach głównych RS nadal jest, tylko trzeba go sobie na śledziu wyprowadzić.