On 02 Nov 2018 09:37:23 GMT, Mateusz Viste wrote:
>> Widzę, że kolega obcykany w TCP, więc skorzystam z okazji i spytam.
>> Na czym od strony TCP polega połączenie P2P, jak je uzyskać? Chodzi mi o
>> niskopoziomowy dostęp do socketa, od strony programowej. Załóżmy, że
>> chciałbym się pobawić w połączenia P2P i je zakodować na poziomie
>> windowsowych socketów. Od czego zacząć, jak ugryźć?
>
> Na tak zadane pytanie naprawdę nie wiem co odpowiedzieć, bo nie rozumiem
> co kolega kombinuje. Odpowiem jak umiem.
>
[...]
> Jeśli celem jest stworzenie jakiegoś własnego protokołu do wymiany
> danych, to wybór UDP wydaje się (hobbystycznie patrząc) ciekawszy.
> Pozwoliłby w dużo bardziej elegancki sposób rozwiązać etap nawiązywania
> sesji, i pozwoliłby na dużo większą dowolność w implementacji metod
> transferu danych.
>
> Całkiem możliwe również że kompletnie nie zrozumiałem pytania, w takim
> razie zalecam uściślenie.
Rzeczywiście za mało precyzyjnie napisałem. Używając określenia P2P miałem
na myśli nie tylko bezpośrednie połączenie host-host, co jest oczywiste,
ale dalsze problemy jakie za tym idą, czyli nawiązanie połączenia
omijającego NAT. Czytałem gdzieś kiedyś o tym, że sprawa opiera się o
niskopoziomowe manipulowanie nagłówkami TCP/IP w czasie zestawiania
połączenia, potem to już z górki (w sensie, że sama komunikacja jest innym
etapiem, a problemem jest nawiązanie połączenia). Takie rzeczy robi skype,
torrenty czy kiedyś emule.
--
pozdrawiam
Roman Tyczka
|