Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] HDD - Read verification failed

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] HDD - Read verification failed
From: "E" <nie@pisz.pl>
Date: Mon, 19 Nov 2018 08:01:15 +0100

Użytkownik "Marcin Debowski" <agatek@INVALID.zoho.com> napisał w wiadomości
news:TdpID.409342$086.67357@fx03.ams1...
On 2018-11-18, E <nie@pisz.pl> wrote:
BIOS wykrywa ten dysk gdy jest w laptopie i przy próbie
uruchomienia testu pokazuje błąd, o którym pisałam na początku.
Natomiast dysk przypięty do adaptera USB nie jest widoczny
ani w menedżerze plików, ani w panelu administracyjnym.

To jest laptop IBM Lenovo.

Próba zainstalowania na nim Linuxa Mint 19 na początku
wyglądała dobrze, bo nawet udało się połączenie z siecią
bezprzewodową, ale potem nie mogłam jej skończyć z powodu
komunikatów:
najpierw Error - Input/output error during read on /dev/sda
a potem napisał, że utworzenie systemu plików nie powiodło się.

To chyba koniec tego dysku.

Wsadz dysk w obudowę usb. Nie podłączaj.
Odpal tego Minta jako sesję "live".
Otwórz okienko terminala. Napisz (wykonaj) w nim: sudo -i <ENTER>.
Wepnij ten dysk.
Wykonaj w terminalu dmesg i wklej tu jakieś 25 ostatnich lini (lub dmesg
|tail -25)

Dzięki za instrukcję. Zrobilam tak, jak napisałeś. Skopiowałam
to co się wyświetliło w okienku terminala, ale nie wiedziałam
jak to wkleić gdzieś na dysku twardym, więc zrobilam zdjęcie
smartfonem i wysłałam je tu: https://imgup.pl/i/FYVr
Teraz czekam na wyrok. :-)