Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] 4TB: wd elements vs my passport?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] 4TB: wd elements vs my passport?
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Mon, 12 Nov 2018 00:24:35 GMT
On 2018-11-11, the_foe <the_foe@costamcostam.pl> wrote:

> trzymasz w głowie przecież - hasło. Z hasła jest generowany klucz.
> Przecież tak działa VeraCrypt. I to jest najlepsza procedura.

No i co dalej? Przeszyfrowujesz każdorazowo cały dysk, czy trzymasz
pierdylion kluczy dla każdego pliku? Woluminu? Kontenera? Partycji? I
jak to zrobić na sprzętowym poziomie abstrakcji, tak aby dla wszystkich
OS było to przezropczyste?

> Rozwiązanie z wszytym kluczem zabezpiecza Cię TYLKO przed fizyczna
> podmianką talerzy na inna elektronikę. To znaczy, ze jeśli to wykluczymy
> to szyfrowanie jest nam zupełnie zbędne.

Zabezpiecza mnie przed przypadkowym dostepem do danych w przypadku
utraty urządzenia. Niczego więcej od takich urządzeń nie wymagam.

--
Marcin