Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Laptop z jakim procesorem?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Laptop z jakim procesorem?
From: Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>
Date: Fri, 02 Nov 2018 12:31:42 +0100
Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 2 Nov 2018 11:33:53 +0100
 doszła do mnie wiadomość  <5bdc2800$0$504$65785112@news.neostrada.pl>
od "Adam" <A@dam.com.pl>  :
> [...]
>o język,
>natomiast nie zostałem zapytany o wersję Windows 10, a wiem, że jest ich klika.
>Jedynie pokazał się wybór Windows 10 Update ..., ale to chyba mnie nie dotyczy.
>Po ściągnięciu normalnie wypaliłbym to .iso na płytce DVD i miałbym płytkę
>instalacyjną.
>Ale na wypadek zakupu laptopa bez napędu DVD powinienem to mieć na pendrive'ie
>(USB).  Czy skopiować ten plik jako .iso na pendrive'a, czy raczej powinien on
>być jakoś
>przetworzony  w celu późniejszego zastosowania do wgrania systemu?

Instalka ma wszystkie wersje, wybierasz sobie odpowiednią, możesz
wpisać klucz, albo wybrać "licencja cyrowa", wtedy klucza nie
podajesz(to w sytuacji, kiedy na danym komputerze był już win bez
klucza, z licencją cyfrową).

Co do instalacji z pena:
https://docs.microsoft.com/en-us/windows-hardware/manufacture/desktop/install-windows-from-a-usb-flash-drive

Ja mam kieszeń na dysk, która z wgranych plików ISO emuluje napęd DVD,
w ostateczności zadaję na U3.

>Rozumiem, że kupując nowego laptopa z systemem Windows 10, prawdopodobnie
>Home, system będzie predefiniowany, czyli już będzie nagrany i będzie działał.
>Dostanę także, na nalepce lub w dokumentach, t.zw. Product Key.
>Gdyby potem coś się bardzo złego stało, będę mógł sformatować dysk systemowy
>i będę mógł z tego obecnie ściąganego nagrania .iso, korzystając z otrzymanego
>przy kupnie Product Key, wgrać system od nowa - z płytki lub z pendrive'a.
>Dobrze myślę?

Dobrze myślisz.