Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Mb/s

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Mb/s
From: Animka <animka@to.nieja.wp.pl>
Date: Thu, 27 Sep 2018 00:33:39 +0200
Jeśli Animka ma jakąś plątaninę blokową, może mieć właśnie
tyle, ile pisze, ale jeśli ma metr od komputera do modemu
CATV, może mieć niemal 100, ale tylko do modemu CATV; jeśli
za modem ma 150 do UPC, z komputera do UPC osiagnie niemal
100 na FastEhernecie.

Modem nie ma nic do rzeczy. Kabel internetowy idzie ze skrzynki na korytarzu (pod blok, do piwnicy doprowadzony jest światłowód).Potem ze skrzynki na korytarzu w listwach przy suficie idą kable do mieszkań tych co mają założony ten ich internet oraz ich telewizję i wpięty do modemu Horizon (to jest kablówka). Kabel wpięty jest w modem Horizon. Inny kabelek - LAN jest też wpięty do modemu Horizon, a z drugiej strony do komputera. Od modemu (gdzie jest tv, internet, Wifi, kanały telewizyjne i radio) kabel do komputera może mieć ze 2 metry, ale to nie jest problem. Był u mnie technik z UPC. Wymienił mi pilota do telewizora-modemu na nowy, wymienił mi kabel HDMI 2 na kabel DMI 1 też na nowy, ale to nie ma wpływu na szybkośc internetu. Po zawarciu umowy ponad 2 lata temu wyniki pomiaru byłu dużo lepsze. Niestety nie zajrzał do skrzynki na korytarzu i jestem niepocieszona tym faktem, bo tam tkwi pewnie "diabeł". Pan powiedział mi, że mam stary sterownik do karty sieciowej Realtek, więc jak wyszedł to zainstalowałam najnowszy. Prawie nic się nie zmieniło, ot, tylko 3 Mb/s więcej. Wiem, że jakbym kupiła sobie jakiś dongiel, czy kartę sieciową Wifi i korzystała z Wifi w komputerze, to prędkość zwiększyłaby się parokrotnie, ale jakoś nie mam zaufania do bezpieczności połączeń w komputerze po Wifi.
Obawiam sie, ze ten pan technik to czyta i jestem zdemaskowana :-(

Ale tez nie zapominajmy, że nie wiemy, co tam u Animki
naprawdę siedzi.

Rzekomo stary sterownik, ale to nieprawda, nic zmiana sterownika nie pomaga.

Wystarczy MZ, ze ma coś bardziej historycznego i jeszcze coś nasrane w
oprogramowaniu, a moze nawet half-duplex, choć to ostatnie przy teście
prędkości chyba tak robić nie powinno.

No, mam ustawione na 100 Mb, pełny duplex, Czy to źle? Raczej nie.

Tak jak gdzieindziej wspomniałem, pamiętam u siebie takie prędkości (w
obrębie LAN) gdzies w okolicach poczatku pierwszej dekady.
A ja pamiętam bardzo dobre szybkości u pierwszego operatora i na początku u tego operatora. Jako ciekawostka zobacz ranking połączeń na żywo. Moje kiepskie połączenie jest na 3 miejscu. Może już przeleciało i sś następne zapisy połączeń ludzi testujących.
http://www.speedtest.pl/
Trzeba zjechać trochę niżej na stronie.

--
animka