Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] BR-D wielokrotnego zapisu

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] BR-D wielokrotnego zapisu
From: Mateusz Viste <mateusz@nie.pamietam>
Date: 25 Sep 2018 16:27:58 GMT
On Tue, 25 Sep 2018 18:15:25 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
> Serwerownie zatopione w głębinach morskich mogą pracować 100 lat mimo
> wojen... ;) (energię czerpią z ruchu wody)

Pierwsze słyszę o serwerowniach na dnie morza, ale to pewnie nisza o
której po prostu nie wiem. Przypomniał mi się natomiast bardzo fajny
projekt o którym opowiadali mi jakieś dwa-trzy lata temu chłopcy co go
stworzyli. Nazywa się C14, i polega na składowaniu danych w bunkrze pod
Paryżem. https://www.online.net/en/c14

Jak z nimi rozmawiałem to nadawało się to tylko do backupu, bo zapytanie
o dane mogło trwać nawet kilka godzin (jakieś roboty tam mieli co szukały
dysku, potem go podpinały gdzie trzeba by udostępnić dane itp). Ale może
to akurat jakoś zoptymalizowali już w międzyczasie.

Mateusz