Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Czy wzmacniacz-repeater-wifi rozwiąże mój problem?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Czy wzmacniacz-repeater-wifi rozwiąże mój problem?
From: ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl>
Date: Mon, 2 Jul 2018 21:28:55 +0200
1.    Machnąć ręką na to, że mam już net w większym budynku, a w tym
myśliwskim zainstalować ruter „karmiący się” treściami via LTE, i
rozprowadzający sygnał Wi-Fi.
routerGSM-WIFI, nie koniecznie lte (bo w praktyce G3 "g4" i lte mają tą samą prędkośc pomiędzy 10-25 mega) kosztuje 50-100zł. sam transfer da się uzyskać tanio na promocjach, (np FM 50 giga na 6 miesiecy) a potem kupować od 10-17zł na miesiąc
3.    Natomiast za niezłe uznam puszczenie sygnału po kablu 230V, lecz
wymagania wtedy są takie, by:
a)    Pierwszy punkt brał sygnał z FunBoxa nie po sznurku, lecz via Wi-Fi,
drogo
bo odległość jest z 15 metrów, więc wolałbym uniknąć kładzenia między
nimi kabla. Acz całkiem tego nie wykluczam, o ile inne parametry (np.
cena) będą zachęcające
b)    Zaś drugi koniec, skrzynka-odbiornik, *nie* wymagała podpięcia
urządzenia (kompa) kablem, lecz „rozgłaszała” sygnał Wi-Fi.
też drogo, ale zgadywałem ze tak będzie.

4.    Ewentualnie niemal tak samo jak w punkcie 3.b — ale przez (jeśli
dobrze chwytam znaczenie) „most”. Czyli z FunBoxa kabelkiem do 1-szej
skrzynki, wyposażonej w antenę kierunkową, następnie przez eter do
drugiej skrzynki, w domku, też (chyba?) z anteną kierunkową, a ona
„nadaje” jako ruter Wi-Fi, do smartfonów.
> No i pytanie wówczas brzmi, jak wyglądać będą koszty:
moim zdaniem, koszt będzie taki sam lub podobny, jak w przypadku ciągnięcia internetu przez kabel 230V, z tym ze _nie będzie_ kosztów urządzeń które puszczą internet do kabla elektrycznego. Inaczej to samo. sądzę, (na 99%) że obydwa urządzenia wifi o których mowa w punkcie 3, będą się "widziały" i nawiążą ze sobą łączność. spróbuj tak jak pisałem w pierwszym emailu - nic Cię to nie kosztuje a dowiesz się czy tak się da.

A pytanie dodatkowe to: jak dane rozwiązania nazywają się w języku
specjalistycznym?
wszystko zależy co i jak ma działać. ja mam "most" na routerze netis za 25zł. wiem że jakieś popularne tplinki potrafiły zrobić most, ale tylko międzi sobą, między dokładnie takimi samymi modelami tp linka. ale _dla Ciebie_ dokładnie taką samą funkcjonalność zapewni repeater wifi. czyli jeśli masz sieć wifi "JaNus", to repater da Ci sieć JaNus_01 o większym zasięgu(albo lepiej usytuowanym zasiegu) a kolejny repeater w domuku myśliwiskim siec JaNus_02. To tak w maksymalnie dużym uproszczeniu. takie urządzenie kosztuje od 7-10 usd, albo 50zł w Polsce. każdy stary telefon z andoidem i odpowiednim programem to potrafi, ale telefony mają słabe antenki wifi

znikomej wiedzy z danej pod-specjalizacji, jak ja — da radę samemu to
zainstalować, i (co czasem trudniejsze) skonfigurować?

tego nie wiem. z pewnym samozaparciem i użyciem gooogli i w długim czasie - tak. ale jak masz nadzieje zrobić to od strzału w 15 minut - możesz nie dać rady
ToMasz