Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] PII 350MHz i chipset 810

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] PII 350MHz i chipset 810
From: "ggs" <ggs_@_konto.pl>
Date: Thu, 21 Jun 2018 23:59:52 +0200
"Michal Lukasik" <michu_l@tlenCUT.pl> wrote in message
news:pgh0i6$885$1@news.mixmin.net...

> Primo to porównujesz teraz mostki północne a narzekasz na wydajność
> południowych. ;D

Ja pamietam, że  generalnie chipy we wszelakich dyskusjach opisywano skrótowo w
ten sposob , nie zagłębiając się we wspominanie o mostkach południowych ( ICH ,
VT82*** itd) więc nie czepiajmy się szczegółów.

> Secundo to w tamtych czasach większość problemów z wydajnością UDMA
> 66/100/133 polegała na problemie wydania kilku dodatkowych złotych na
> porządną 80 żyłową taśmę. Te najtańsze nie dość, że miały marnej jakości
> wtyki to jeszcze bywały za długie (dłuższe niż przywidywał standard). Do
> tego mało kto stosował się do zasady master na końcu i slave na środku
> taśmy - nowy wymóg w stosunku do wcześniejszych standardów. Spełniając
> warunki standardu problemów z wydajnością IMO nie było.

Co do secundo - racja taśma 80 dawała jakiegoś kopa ale doskonale pamiętam
"osiągi" VT82** w porównaniu do Intela. Koronnym argumentem był dla mnie
zauważalny gołym okiem czas kopiowania z partycji na partycję tego samego
dysku. Nie muszę chyba pisać kto był lepszy.

> BTW. Jakoś nie pamiętam bym narzekał na cokolwiek przesiadając się z
> CUSL2-C (i815EP) na K7VZA (KT133A). ;P

Ja za to z wczesniej wspomnianych powodów nigdy nie miałem VIA w swoich
komputerach. No ale to mój osobisty wybór i tyle.

Wtrącę tak nieco offtopicowo jeszcze cos nt wydajności dysków - dopiero NVMe mi
pokazało co to znaczy szybko pracujący dysk. Przez te całe naście lat dużo
elementów wyraźnie przyśpieszało a dyski były co raz węższym gardłem w stosunku
do reszty. Dla mnie była to przez lata irytująca sytuacja. OK , juz nie
narzekam więcej.

pozdrawiam