Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] jak zrozumieć procesory intela?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] jak zrozumieć procesory intela?
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Wed, 25 Apr 2018 00:39:17 GMT
On 2018-04-24, Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
wrote:

> "ToMasz" pbo2ip$srs$1@dont-email.me

> IMO cyfry 2 i 3 oznaczają generację -- im wyższa
> ta cyfra, tym nowsza technologia, zatem zazwyczaj
> im wyższa ta cyfra (ciekawe, co po 9) tym cieńsze
> dróżki i mniejsza moc...

Zgadza się. Tu Intel poobjasniał:
https://www.intel.sg/content/www/xa/en/processors/processor-numbers.html
http://www.tomshardware.com/faq/id-3073837/numbers-letters-intel-cpu.html

Czyli i7 2600 to rodzina i7, generacja 2, 600 to nr SKU (Stock Keeping
Unit), czyli wewnetrzny, tu intelowski, nr referencyjny. Na końcu moze
być jeszcze litera, np. U - bardzo niski pobór mocy.

--
Marcin