Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jaki laptop teraz kupic?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jaki laptop teraz kupic?
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Wed, 28 Mar 2018 00:42:24 GMT
On 2018-03-27, Wojtek <Woj@pl> wrote:
> Mam bardzo starego laptopa, co wiąże się z tym,
> że dawno nie robiłem rozeznania co jest na rynku.
> Proszę więc o radę co teraz warto kupić, żeby
> było wygodnie, a równocześnie żeby nie przepłacić.

Napisz prosze co obecnie masz, żeby było choc wiadomo jaki jest p.
odniesienia, bo mam wrażnie, że Twoje dalsze wymagania odnosnie
szybkosci wynikają nie tyle z potrzeby co obecnego doświadczenia.

> Zależy mi na laptopie, najlepiej z odłączaną klawiaturą,
> tak żeby móc go używać także jako tablet. Czy sama
> ta funkcjonalność bardzo wpływa na wzrost ceny?

Tak, nie koszmarnie ale jednak. Dlaczego chcesz mieć coś takiego? Dla
okazjonalnego pokazania czegos komuś? To nie kupuj. Za różnicę w cenie z
cała kupisz sobie jakiś w miarę rozsądny, podstawowy tablet.

> Oczywiście jak przy każdym laptopie ważna jest waga
> i żywotność baterii, chociaż będzie on przede wszystkim
> pełnił rolę komputera stacjonarnego (jedynego).

Za mała wagę sie płaci albo pieniędzmi albo funkcjonalnoscią. Jak to ma
być przez większość czasu jako stacjonarny, to nie skupiaj się na wadze
a na wygodzie obsługi, czyli np. duzy ekran. Dokup klawiature
zewnetrzną, takąż myszkę i wuala.

> Najważniejsza jest dla mnie szybkość działania, samego
> laptopa jak i Internetu na nim (oczywicie w zakresie
> w jakim to zależy od sprzętu, a nie od dostawcy Internetu).
> Będę go używać do Internetu - przeszukiwanie stron, poczta,
> grupy dyskusyjne. Ponadto chcę zainstalować i używać
> pakiet biurowy.

Przy powyższych wymaganiach jest to praktycznie wyłącznie kwestia
pamieci (8GB zapewni Ci właściwy komfort), prędkości dysku (powinien być
SSD) i praktycznie nie zalezy od predkości procesora (komputera jako
takiego w powszechnym rozumieniu).

> Bardzo lubę oglądać filmy na komputerze. I tu pojawia się
> pytanie o wyposażenie w czytnik DVD, bo dużo filmów
> mam na płytach DVD (nie blue). Czy obecnie laptopy są
> w takie napędy wyposażane? Na ile sprawdzają się

Na ogół nie, a juz bardzo rzadko te lekkie.

> napędy zewnętrzne podłączane do USB?

Nie ma z tym problemu.

--
Marcin