Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Jaki laptop teraz kupic?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Jaki laptop teraz kupic?
From: "Wojtek" <Woj@pl>
Date: Tue, 27 Mar 2018 19:59:55 +0200
Mam bardzo starego laptopa, co wiąże się z tym,
że dawno nie robiłem rozeznania co jest na rynku.
Proszę więc o radę co teraz warto kupić, żeby
było wygodnie, a równocześnie żeby nie przepłacić.

Nie chcę jednak specjalnie oszczędzać, przez przepłacenie
rozumiem cenę znacznie przekraczającą możliwości.

Zależy mi na laptopie, najlepiej z odłączaną klawiaturą,
tak żeby móc go używać także jako tablet. Czy sama
ta funkcjonalność bardzo wpływa na wzrost ceny?

Oczywiście jak przy każdym laptopie ważna jest waga
i żywotność baterii, chociaż będzie on przede wszystkim
pełnił rolę komputera stacjonarnego (jedynego).

Najważniejsza jest dla mnie szybkość działania, samego
laptopa jak i Internetu na nim (oczywicie w zakresie
w jakim to zależy od sprzętu, a nie od dostawcy Internetu).

Będę go używać do Internetu - przeszukiwanie stron, poczta,
grupy dyskusyjne. Ponadto chcę zainstalować i używać
pakiet biurowy.
Bardzo lubę oglądać filmy na komputerze. I tu pojawia się
pytanie o wyposażenie w czytnik DVD, bo dużo filmów
mam na płytach DVD (nie blue). Czy obecnie laptopy są
w takie napędy wyposażane? Na ile sprawdzają się
napędy zewnętrzne podłączane do USB?

Nie używam komputera do gier i nie bywam na forach
społecznościowych.

Zakładam, że laptop będzie działał pod Windows 10, nie wiem
jednak która wersja Windows 10 byłaby w moim przypadku
najodpowiedniejsza.

Bardzo proszę o rady doświadczonych Grupowiczów.

Pozdrawiam
Wojtek