Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Karta SD pojemnosci 512 Mb.

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Karta SD pojemnosci 512 Mb.
From: Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl>
Date: Wed, 14 Mar 2018 19:13:00 +0100
On 3/14/2018 8:58 AM, ń wrote:
Producent urządzenia naście lat temu oferował "odblokowywanie" karty (jakimś
kodem?)

Byc może firmware miały zmienione. Nie wiemy, ale ja bym tak zrobił, dogadanie się z producentem SD aby dodawał inne ID kary albo lekko zmienił protokół jest raczej w zasięgu. Identyczne zachowania sa ponoć w niektórych nawigacjach samochodowych, karta SD nie jest czytelna (nawet na poziomie sektorów) poza urzadzeniem. Zmieniony protokół albo dodane szyfrowanie.

, ale od tego czasu firma parę razy przeszła w inne ręce.
Na ebay'u i podobnych miejscach można znaleźć ofertę kart "odblokowanych", ale
to za 256 MB ok. 40 euro (w konkretnym zastosowaniu niezbyt się opłaca) z ryzykiem, że
jednak nie zadziała.
Czyli "odblokowywacze" mogli przeprogramowywać ten mikrokontroler?

Być może zrobili reverse engineering, protokół SD i predkości z tamtych lat powodują że da się to zrobić narzedziami za pare $. A przeprogramować niektore modele kart SD potrafimy domowymi sposobami. Ale wymaga to wiedzy, nic dziwnego że to zamieniają na 40 euro.

Jestem (prawie) pewny że ten odbiornik GPS da się zastapić dowolną zabawką z androidem i jakąs aplikacją z OSM.