Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Wydajnośc gigabitowej karty PCI + SATA

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Wydajnośc gigabitowej karty PCI + SATA
From: Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl>
Date: Sun, 11 Mar 2018 21:14:16 +0100
On 3/8/2018 10:21 PM, Sebastian Biały wrote:
NFS ma ten sam feler i te same transfery.

Po wsadzeniu Atoma D425 + kernel z przed kilku miesięcy, mam kilka obserwacji:

a) tftpd-hpa - transfer nie przekracza 15MB/s. To i tak już po tuningu i ustawieniu najwiekszego bloku danych z możliwych. Procesor, oba logiczne rdzenie, 100%.

b) nfsd-kernel - tranfer nie przekracza 25MB/s. Procesor na 100%, oba logiczne rdzenie. Nie widze nic do tuningu.

c) samba: transfer dochodzi do 70MB/s. Procesor obciążony powyżej 50%.

Jestem zdumiony żałosnym wynikiem nfs, liczyłem tutaj na kosmiczna prędkość skoro to jest kernel mode i taki ponoć dobry... na duzym komputerze (współczesny i5) transfery nfs zaiwaniają pełne 100MB/s więc zakładam że to raczej wina tego że CPU ma co robić (pytanie co :/, DMA jeszcze nie wymyslili?).

Od razu mówie że to nie fragmentacja: partycja na dysku ma jeden duży plik testowy, kilka GB.

Bida.