Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Wydajnośc gigabitowej karty PCI + SATA

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Wydajnośc gigabitowej karty PCI + SATA
From: Tomasz Stiller <kaszel@lexx.eu.org>
Date: Fri, 9 Mar 2018 23:32:00 -0000 (UTC)
On Tue, 06 Mar 2018 21:59:52 +0100, Sebastian Biały wrote:

> Jeśli to wina płyty to rozglądam się za czymś innym o rownie niskim
> poborze mocy. Czy Atomy na DDR3 mają szansę na to aby być szybsze?
> Przypuszczam tez że płyty na DDR3 będa miały wbudowaną kartę sieciową od
> razu gigabitową. Nie wiem jaką magistrala podpina się coś takiego do
> CPU, da radę wyciągnąć gigabit?

Mam płytę z Atomem N3160. Co prawda mam na niej postawiony router, ale
zrobiłem kilka testów wydajności.

Na dość mocno podkręconym scp wyciągam około 60MB/s i ewidętnie całość
wisi na procku. Proces w tym czasie zjada >90% czasu CPU. Natomiast via
ftp jest znacznie lepiej. Nie dość, że leci okolice 100MB/s, to na
dodatek obsługujący demona ftp zjada nie więcej niż 35-38%. W obu
przypadkach mówię o obciążeniu danego rdzenia, procek ma fizycznie 4. Te
100MB/s to raczej ograniczenie dość starego SSD jaki jest tam
zainstalowany na system. Całość z pamięcią i dyskiem zjada w idle około
~6W co przekłada się na jakieś 310mA z zasilacza 19V.

Na tym samym zasilaczu mam też podpięty loklany serwerek. Płyta miniITX z
Pentium G4560, dysk systemowy SSD mSATA, dwa porty SATA dostępne - u mnie
wykożystany jeden. Dysk mechaniczny zazwyczaj śpi. Ten konfig na luzie
zjada około 10-12W, w zależności od tego co się dzieje. Przy tej
konfiguracji po NFS mam sztywno ~116MB/s i to jest raczej maks tego co
potrafi karta sieciowa. Nie mam gdzie potestować SMB bo nie mam żadnej
maszyny z Windows, ale nie sądzę żeby było wolniej. Jak byś potrzebował
więcej informacji to pisz ;)

        Tomek