Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] kupiłech bluray

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] kupiłech bluray
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Mon, 5 Feb 2018 22:33:52 +0100
W dniu 2018-02-05 o 18:36, RadoslawF pisze:
W dniu 2018-02-05 o 15:29, Adam pisze:
(...)
Natomiast długo przechowywany HDD, lub pamięć w pendrive potrafi padnąć raz a dobrze.

W przypadku HD nieprawda.
Prawda może być w przypadku dysków hybrydowych.

Jeśli nawet padnie cała płyta, to szukamy dubletu. Jeśli padnie HDD, to już bardziej boli.

Wszystkie dyski które zajechałem ostrzegały przed padem całkowitym
dając szansę na zrobienie kopii.

Napisałem: "długo przechowywany".
Taki potrafi wyłożyć się ne elektronice tak, że czasem nawet nie pomoże podmiana z innego, albo potrafi uwalić MBR, tablicę partycji czy w ogóle "porozklejać dane" - totalna sieczka na dysku. Też takie widziałem.

Nie chodziło mi tu o dysk używany na co dzień - bo w nich, o ile ktoś ma dobry słuch - to usłyszy "inną" pracę głowic, albo zobaczy trudniejszy dostęp do danych. Ewentualnie w nowszych dyskach można posiłkować się SMARTem.

--
Pozdrawiam.

Adam