Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Certyfikaty Google na Firefoxie

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Certyfikaty Google na Firefoxie
From: 2late <deadlog_FILTR_@wp.pl>
Date: Wed, 17 Jan 2018 17:18:46 +0000
Date: Tue, 16 Jan 2018 19:31:35
From: 2late
On 15/01/2018 02:01 PM, Dominik 'Rathann' Mierzejewski wrote:

w formie tekstowej (PEM). Możesz wyciągnąć np. poleceniem openssl:

Uruchomilem dzisiaj Firefoxa zeby skopiowac ten ceryficat w czystym tekscie
a tu mi strona google dziala! :) Ale po kilku probach zalogowania na konto
znowu padlo.
Przysiadlem i wymyslilem: skopiowalem z chrome certyficat (lokalny
korpracji) i zaimportowalem do firefoxa. I juz wszystko dziala. :)

Czyli MITM i Firefox słusznie ostrzegał. Powinna być osobna sieć
dla "zaufanych" urządzeń, na których user nie ma roota (i tu jest
robione MITM) i osobna dla własnych urządzeń, gdzie ruch szyfrowany
nie jest przechwytywany.

Jest jak mowisz, m. in. podzial na userow korzystajacych z firmowego i wlasnego sprzetu. Nie wnikam jak ale na windows'ach wiecej domen jest poblokowanych niz na Mac'ach. Dostalem tez na Mac'a haslo lokalnego admina, problem polega na tym ze ja, przyzwyczajony do Windows jestem. Na jednym domowym komputerze mam tez Chrome'a zsynchronizowanego z Firefoxem (zakladki tylko). W kazdym razie zsynchronizowany Firefox sie przyda, skoncze czytac w pracy co zaczalem w domu i na odwrot.

Pozdrawiam