Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
From: Marek S <precz@spamowi.com>
Date: Thu, 30 Nov 2017 23:30:37 +0100
W dniu 2017-11-30 o 21:24, z pisze:

Ja jestem leniwy i wygodny. A skoro nic nie daje pewności to pozostaje szybki automatyczny backup na kilku nośnikach

Super... a potem się zdziwić jak w parę chwil wszystko zniknie ze wszystkich dysków bo np. ktoś używa popularnego w Windows protokołu SMB v1 i akurat wirus mu się przytrafił.

Albo usługi cloud, gdzie w każdym regulaminie piszą, że wszystko, co tam jest umieszczone jest Twoje ale "my możemy to i to" :-)

Za dużo w życiu się nawku... próbując coś odczytać optycznego czy szarpać się ze starzejącą się nagrywarką

Problem techniczny ze wszystkim może wystąpić. Pamiętam jak SSD padały jak muchy na początku. W zasadzie co miesiąc wymieniałem swój. Albo pamiętam też wtopę Intela z przegrzewającymi się dyskami. Seagate miał również trefną serię. Zapewne o 99.99% innych przypadków nic nie wiem. Zawsze trzeba z czymś walczyć, coś naprawiać, zmieniać konfiguracje itd. Dotyczy to wszelkich technologii. Nic za darmo.

Ja jednak preferuję zapis backupów permanentny oprócz codziennego, łatwego do unicestwienia na nośnikach magnetycznych.

--
Pozdrawiam,
Marek