Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
From: Marek S <precz@spamowi.com>
Date: Thu, 30 Nov 2017 17:09:17 +0100
W dniu 2017-11-30 o 15:56, z pisze:

HDD w grubym metalowym sejfie? :-)

Pozwolę sobie sparafrazować wieszcza:

"Kto jeszcze używa napędów magnetycznych w dzisiejszych czasach?" :-D

albo jeszcze inaczej

"Jaką masz gwarancję że te dyski zamknięte w sejfie przeczytasz?" :-D

Jeśli już bierzemy pod uwagę  takie przypadki to faktycznie HDD w innej lokalizacji. Dzięki za przestrogę zapamiętam sobie :-)

A tak już bez tych drobnych uszczypliwości: zapis optyczny póki co jest najbardziej odporny na "znikanie" wskutek różnych sytuacji życiowych. Gdy płyta zostanie zalana, trafi na pole elektryczne/magnetyczne, spadnie na podłogę przy przenoszeniu to nic się jej nie stanie. Do tego jest bardzo pojemna (do 50GB) do domowych i mało-firmowych zastosowań.

Mam płyty CD/DVD/BR sprzed wielu lat. Powiedzmy, że z okolic 2000r najstarsze. Przed momentem sprawdziłem - są czytane bez przeszkód. Nie widzę też kłopotu z przegrywaniem ich co parę lat aby odświeżyć zapis.

--
Pozdrawiam,
Marek