Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Głośniki 5.1 - co nowszego niż pełnoletnie.

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Głośniki 5.1 - co nowszego niż pełnoletnie.
From: Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl>
Date: Tue, 31 Oct 2017 08:22:42 +0100

Czy od tamtego czasu pojawiło się coś co było by lepsze i nie mordowało ceną od samego patrzenia? Miałem w ręku jakiś LG ktorego numerka nie pamiętam. Ładne, ale brzmiało znacznie gorzej (!) mimo 17 lat rozwoju techniki.

Akurat ostatnie lata w audio to wręcz cofanie się techniki.
Technika analogowa byłą w swoim szczycie w latach 90, może na początku 00, ale teraz - to słabizna. Gdzie te czasy, w których na przykład zniekształcenia harmoniczne podawało się do 0.01% (a nawet jeszcze dokładniej). Teraz pisze się "wzmocnienie 50W przy THD 1%" (a nawet THD 10% - naprawdę takie widziałem) THD 1% to w tamtych czasach byłaby kompromitacja.

Za to teraz wszystko jest "cyfrowe" - to zaleta, bo sygnał cyfrowy jest praktycznie niezakłócalny i zawsze idealny. Żeby nie było jednak tak różowo to dodano jakieś kompresje stratne (MP3, itp.).

No to sobie pomarudziłem z rana...

--
MN