Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] drukarka 3w1 do domu - pomóżcie wybrać

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] drukarka 3w1 do domu - pomóżcie wybrać
From: ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl>
Date: Fri, 20 Oct 2017 16:28:44 +0200
Ktoś coś poradzi?

ja drukarki mam od czasu star lc10. (drukowanie pracy dyplomowej trwało całą noc, a oczywiście musiała być na rano :) Potem były atramentówki, potem atramentówki z malutkimi tuszami, potem tusze się skurczyły o połowę, aż się wnerwiłem i kupiłem nowy "laser". Z lasera byłem najbardziej zadowlolony. w sensie bezobsługowości. Ale krótko. Gdy toner się skończył, trzeba było wydać 60% ceny drukarki na nowy, albo kupić "uzupełniany". Skusiłem się na tańszy i to był błąd. Co prawda drukowało, ale już nie tak ładnie, brudziło kartki, i coraz częściej na ekraniku pojawiał się error coś tam. No więc inny zamiennik - po paru miesiącach - podobnie. drukarkę sprzedałem jako uszkodzoną na olxdie z przebiegiem..... 4700stron. gdzie te obiecane 10 tyś? Zacząłem się drapać po czole i wyszło mi ze potrzebuję, dla świetego spokoju drukarkę która ma tanie oryginalne tusze, bez głowic. Brother z wifi - super sprawa. pół roku po gwarancji, error - głowica do wymiany. Koszt - kilkaset złotych. Drukarka z niecalymi 2tyś przebiegu stoi na olxsie w kategorii uszkodzone. Więc co teraz? Podszedłem do sprawy "od tyłu" Jakie jeszcze można kupić tusze dużej pojemnosci. okolice 50 ml i więcej. okazało się że są takie. hp15, hp45, hp78. no i na olxsie poszukałem takiej drukarki. za 30zł. po umyciu, wywalieniu zaschnietych tuszy i wstawieniu nowych, drukarka działa jak szwajcarski zegarek. co ciekawe, kupilem nowe oryginalne tusze hp, po 15zł, z terminem przydatności do "spożycia" 2012! działają jakby kalendarza nie znały. potem kupiłem kombajna na te same tusze, ze skanerem "xerem" i faksem. to samo. mycie, (świetlówki w skanerze), wymiana gąbeczek i teraz mam w firmie starocia, który od uruchomiena w zeszłuym roku, pluje się tylko o kartki. (mało tego skaner jest ccd, więc dużo lepiej skanuje książki, katalogi niż dzisiejsze cis-y)

Tak więc jeśli chcesz mądrze wydać kasę, pamiętaj że drukarka to najszybciej padający sprzęt komputerowy. Zastanów się nad rozszerzeniem gwarancji. jeśli będziesz dużo drukował - idź w strone epsona z buteleczkami na tusz. ale sprawdż cenę głowicy.
A jak chcesz problem obejść po taniości - masz szlak przetarty. zachęcam.

ToMasz

ps
moje drukarki to: hp 930 hp g85, nie mają wifi, ale mają USB, a wiele routerów z portem usb, potrafi "na nich" drukować"