Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Toshiba Tecra A11

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Toshiba Tecra A11
From: Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>
Date: Fri, 22 Sep 2017 15:14:04 +0200
Dnia Fri, 22 Sep 2017 11:01:13 +0200, JoteR napisał(a):

> Daj sobie spokój z tym dyskiem, na który owa Toshiba najwyraźniej się
> obraziła.
Mimo wszystko ciekawe by było zdiagnozować sprawę.
>Jest to dobra okazja do wymiany go na SSD, co - jak powszechnie
> wiadomo - jest panaceum na wszystkie bolączki ;->
Wiem, wiem :) Ale w tym przypadku mamy SATA w wersji 1 co może powodować
kłopoty ze współpracą z dyskami SSD wyższych wersji SATA oraz da
niewielki zysk na prędkości. No i małe czyli tanie SSD są już śladowo na
Allegro, kupić coś taniej niż 100-150 zł nie da się.
> Ta teoryjka o FFP jest mocno naciągana, przedstawiłem ją tylko dlatego, że
> nie pojawiło się żadne inne wytłumaczenie.
Fakt :) ZTCW, FFP to jest ficzer zwiazany z akcelerometrem (w który ta
Tecra jest podobno wyposażona) ale obsługiwany przez system operacyjny.
Jakoś dziwnie by dla mnie było żeby to co wykrył OS zapisywało się w
pamięci biosu.
> A co do rozkręcania - tu jest trochę o tym:
> http://manualmachine.com/toshiba/satellite-pro-s500-tecra-/204780-service-manual/page:83/#204
Dzięki, to najlepsze z tego co widziałem, może się przyda jak zdecyduję
się dotrzeć do baterii.

--
Jacek
I hate haters.