Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Toshiba Tecra A11

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Toshiba Tecra A11
From: Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>
Date: Sun, 24 Sep 2017 11:42:35 +0200
Dnia Fri, 22 Sep 2017 10:41:39 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

> Wie ktoś jak się dostać do baterii cmos w Tecra A11? Przez otwory od
> dysku i pamięci nic nie widać a wiem że bateria w tym lapku jest
> podłączona kabelkiem z wtyczką.
> Czy żeby znaleźć baterią lub wtyczkę to trzeba rozebrać lapka na
> kawałki? Czy zdjęcie spodu obudowy wymaga demontażu klapy matrycy i
> odkręcenia jakichś śrubek z wierzchu pod klawiaturą?
> Mało jest ogólnie w necie o tecra A11  a kiedy rozbieram lapka na
> kawałki to zawsze mi trochę śrubek zostaje więc wolałbym tego uniknąć :)

No więc rozebrałem tego lapka. Trzeba wyjąć płytę główną aby się dostać
do baterii. Odłączyłem kabelek, cmos się wyzerował, złożyłem do kupy
(jak zwykle została jedna śrubka :) uruchomiłem, ustawiłem datę i kicha.
Dalej nie startuje z tego felernego dysku, podaje komunikat "media test
failure".
Tak z ciekawości sprawdziłem SMART tego dysku:
czas pracy      jakieÅ› 13000 h
free fall protection    1411
spin-up retry count     5
Jakby FFP był na rzeczy to dlaczego wymiękł akurat po 1411 zdarzeniach?
Dziwne to wszystko, nie? :)
--
Jacek
I hate haters.