Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Core @ Quad Q9650 a Xeon X5450/X5460.

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Core @ Quad Q9650 a Xeon X5450/X5460.
From: "miumiu" <aac@bbd.pl>
Date: Thu, 14 Sep 2017 11:37:03 +0200
U¿ytkownik "Marcin G." <sq9etc_usun_to_@poczta_usun_to_.onet.pl> napisa³ w
wiadomo¶ci news:58a6b756$0$643$65785112@news.neostrada.pl...
> Mam nieu¿ywane stary komputer z p³yt± LGA775. Zastanawiam siê, czy go nie
> zmodernizowaæ nieco.
> Na znanym portalu aukcyjnym w miarê wydajny procesor LGA775, czyli Core 2
> Quad Q9650 kosztuje ok. 350 z³, natomiast przystosowany do tej podstawki
> Xeon X5450 - 120 - 140 z³, Xeon X5450 - 170 z³.
> Mam kilka pytañ:
> 1. Gdzie jest haczyk?
> 2. Mo¿e kto¶ instalowa³ takiego Xeona w p³ycie z LGA775 i podzieli siê
> wra¿eniami?
> 3. Czy box-owy zestaw ch³odz±cy z Core 2 Duo bêdzie wystarczaj±cy do
> [...]

Jesli ktos nie robi fotorealistcznych animacji w 3D gdzie ka¿da sekunda
zaoszczêdzona na klatce przek³ada siê na jeden dzieñ oszczêdno¶ci w
renderingu to taki XEON w zupe³no¶ci normalnemu cz³owiekowi wystarczy do
wszystkiego.

Ja upgradowa³em sobie C2D E8400 3GHz @ 4,25GHZ do XEON E5450 3GHz @ 3,85GHZ
i ró¿nica jest taka ¿e wszelkie obliczenia wielow±tkowe s± proporcjonalnie
szybsze. Jednow±tkowe wolniejsze, bo nie da³o siê podkrêciæ wy¿ej ze wzglêdu
na temperaturê. Zauwa¿alne jest to, ¿e poprzednio gdy procesor chodzi³ pe³n±
par± ciê¿ko uruchamia³ siê kolejny program/proces. Teraz o wiele szybciej
uruchamia siê kolejny program.

Moja platforma to ASUS P5Q3 deluxe, 12GB DDR3 (2x2+2x4), SSD 250GB na SATA2,
cooler Scythe Mugen.

Overclocking nie jest tak wydajny jak z C2D, ale tragedii nie ma. Ten moj
XEON (SLBBM Costa Rica) max chodzi na 4GHz, ale za bardzo siê grzeje (80st
C), wiêc dajê mu 3,85GHz i przy obci±¿eniu ma 65st C (temp zew 20st C).
VCore podniesziony na 1,30V, VRam z normalnych 1,65V na 1,80V. Oczywi¶cie
potrzebny jest konkretny cooler, o boxowym mo¿na zapomnieæ, bo da radê
jedynie na nominalnych ustawieniach uci±gn±æ ten procesor.

Oczywi¶cie trzeba bylo zmodyfikowaæ sobie bios poprzez wgranie mikrokodów.
Gotowy bios do mojej plyty znaleziony w necie nie dzialal, wiec musialem
najnowszy bios producenta zmodyfikowalem sam. Instrukcjê jak to zrobiæ ³atwo
znalezc w necie.

Patrz±c na watomierz to ca³o¶æ ci±gnie ¶rednio ok 20W wiêcej pr±du ni¿
poprzednio.

Nie jestem jakim¶ wyjadaczem, i na moje potrzeby ten upgrade za 75z³
wystarczy mi na ladnych parê lat :)

Pzdr

  • Re: [PECET] Core @ Quad Q9650 a Xeon X5450/X5460., miumiu <=