Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Klawiatura nie działa w czasie startu

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Klawiatura nie działa w czasie startu
From: Jan Stożek <conus-spm@chello.pl>
Date: Sun, 10 Sep 2017 10:37:47 +0200
Witam,

        Od jakiegoś czasu (trudno mi określić od jakiego, bo zwykle nie
jest mi to do szczęścia potrzebne) klawiatura przestała mi działać
podczas POST-u. Nie działa do tego stopnia, że nie reaguje nawet na
naciskanie caps lock / num lock. Obserwacja podczas startu sugeruje,
że klawiatura nie dostaje sygnału resetu - a w każdym razie zawsze
podczas uruchamiania komputera na chwilę zapalała wszystkie kontrolki
i zaraz potem je zaraz gasiła, a teraz tego nie robi: kontrolki są
cały czas wygaszone. Dopiero kiedy zacznie uruchamiać się system w
którymś momencie klawiatura ożywa i wszystko działa normalnie.

        Nie muszę chyba dodawać, że kiedyś było dobrze.

        Klawiatura Microsoftu, podłączana kablem przez złącze PS/2.
Płyta główna ASUS P5B.

        Z góry dziękuję za podpowiedzi.

PS. Mam pewne podejrzenia, że płyta główna zaczyna zgłaszać upadłość:
coraz częściej po wciśnięciu wyłącznika komputer nie startuje i muszę
nacisnąć reset. Ostatnio też zaczęły się pojawiać dziwne zachowania
podczas pracy (np. zawieszenia albo wygaszenie monitora), których
wcześniej nie było.

--
Pozdrawiam,

(js).

PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi
kolejnymi literami.