Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] dylemat wyborze platformy pc

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] dylemat wyborze platformy pc
From: "Leszek K." <leszek60.wytnij.@gmail.com>
Date: Fri, 8 Sep 2017 19:03:45 +0200
Dnia Fri, 8 Sep 2017 09:14:01 +0200, Heraklit napisał(a):

> Przymierzam się do wymiany kompa i nie mogę się zdecydować, którą stronę
> wybrać. Z jednej strony wybrałem Core i7 7700K + płyta na chipie z270 i
> to kosztuje około 2000zł. Z druga strona to AMD Ryzen 7 1700 + płyta
> x370. I to też około 2000zł. Komp przeznaczony do gier i "obróbki"
> filmów z efektami. W pierwszym odruchu byłem zdecydowany na Intela, ale
> poczytałem o AMD i zwątpiłem w ten wybór. Jednak patrząc na testy w
> grach to jednak Intel - I ku temu się skłaniam. Ale może jest coś co
> skłoniłoby mnie do wyboru AMD...?

W grach - nieistotne. Nawet w najnowszych grach oba te procesory mają
nadmiar mocy. Przy obróbce filmów teoretycznie ryzen, ale nie do końca.
Niektóre programy (n.p. x.264) nie widzą powyżej ośmiu rdzeni a 1700x jest
widziany jako 16-rdzeniowiec. Akurat z x.264 było do obejścia (są nowsze
kodeki bez ograniczeń), ale jak efekty to pewnie adobe, a on od zawsze
"lubiał" intela. W cinebench-u ryzen bije wszystko.
--
Ceterum censeo Unionem Europaeam delendam esse.