Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Projektor o średniej ogniskowej

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Projektor o średniej ogniskowej
From: Uncle Pete <433koz@gmail.com>
Date: Fri, 1 Sep 2017 20:08:07 +0200
Szukam projektora, który ma dość nietypową ogniskową, bo większość albo ma
za dużą albo za małą.
Potrzebuję projektora do kina domowego o współczynniku odległości (zwanego
też współczynnikiem projekcji) między 1,0 a 1,1. Większość jakie są na
rynku ma 1,2 i więcej lub 0,9 i mniej.
Konkretnie projektor ma mieć możliwość rzucenia obrazu o szerokości 250 cm
z odległości około 275cm.

Jak nie znajdziesz, może spróbuj pokombinować z lustrem, aby wydłużyć odległość między rzutnikiem a ekranem, projektory pozwalają rzucać lustrzane odbicie oraz obraz do góry nogami w dowolnych kombinacjach.

Można także spróbować pokombinować z soczewką minusową lub plusową zakładaną od przodu, o ile starczy zakresu ustawiania ostrości w obiektywie. Ale będzie problem także, jak ją zamocować. Ja potrzebowałem obniżyć jasność w moim projektorze (Epson EH-TW5350) i musiałem filtr neutralny przykleić do obudowy taśmą klejącą.

Piotr