Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] duży LED czy LCD?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] duży LED czy LCD?
From: Uncle Pete <433koz@gmail.com>
Date: Fri, 1 Sep 2017 20:17:32 +0200
On 2017-08-31 19:46, wół, wół roboczy, wół dojno roboczo obronny 'POPIS/EU wrote:
jaki monitor wybrać do programów EDA, CAM, CAD?
jakie parametry?

Chcesz porównać cegły do zaprawy murarskiej. LED to technologia podświetlania matrycy, LCD - to technologia, w jakiej sama matryca jest wykonana (bardzo ogólnikowo, dzieli się z kolei na TN, IPS, MVA, PVA itp.). Kiedyś stosowano podświetlenie świetlówkami (CCFL), było w pewnych aspektach lepsze od LED, ale nie wiem, czy takie monitory są nadal produkowane.

Myślę, że do Twoich potrzeb ważna jest wielkość i rozdzielczość ekranu. Oraz możliwość ustawienia komfortowego poziomu jasności bez efektu migotania (flicker-free).

Piotr