Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jaki konsumencki sprzęt sieciowy?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jaki konsumencki sprzęt sieciowy?
From: gof@somewhere.invalid (Adam Wysocki)
Date: Mon, 12 Jun 2017 14:20:23 +0000 (UTC)
Adam Wysocki <gof@somewhere.invalid> wrote:

> Netgear :) No i ten Zyxel kupiony do pracy (bo po posortowaniu po cenie i
> odfiltrowaniu tplinków i jakichś noname'ów to był jedyny AP firmy, która
> była wspomniana w tym wątku - inne były droższe)...

ZyXEL przyszedł.

Pierwsze wrażenie - pudełko solidniejsze i ładniejsze, niż TP-Link, anteny
też wyglądają solidniej. Interfejs webowy siermiężny - wydaje się kiepsko
pomyślany, ma niedoróbki w angielskim, do tego wygląda na to, że jest
możliwa tylko całkowicie podstawowa konfiguracja (nie widzę, na przykład,
możliwości skonfigurowania interwału beaconów). Nawet w sekcji Advanced
jest tylko Tx Power i Enable Intra-BSS Traffic (co ja nazwałbym Client
Separation, znaczy to samo a przeciętny user będzie wiedział, o co
chodzi).

W konfiguracji LAN-u konfigurujemy tylko IP i maskę - czyli AP nie ma
możliwości wychodzenia na świat sam (np. po aktualny czas). Nie ma też
serwera DHCP (ale to mi akurat niepotrzebne), nie widzę też klienta DHCP
(ale znów - to mi niepotrzebne). Nie wiem za to po co w zakładce
Maintenance -> System jest konfiguracja nazwy AP i domeny - jakby miał
klienta DHCP albo np. zdalne logi, to bym zrozumiał, ale tak?

Jeden komunikat wprowadził mnie w błąd:

"Note:No security (None) and WPA2-PSK can be configured ONLY when WPS is
enabled."

Nie wiem jak Wy to zrozumieliście, ja zrozumiałem że muszę włączyć WPS,
żeby móc skonfigurować no security lub WPA2-PSK (i trochę opadła mi
szczęka), ale okazało się, że chińczyk miał na myśli, że przy włączonym
WPS dostępny jest tylko no security i WPA2-PSK, a po wyłączeniu WPS reszta
możliwości (czyli prawidłowo).

Dużą wadą interfejsu jest wymaganie JavaScriptu, ale TP-Linki od którejś
wersji też go wymagają, co czyni konfigurację przy pomocy lynxa / linksa
niemożliwą.

To tyle z pierwszego wrażenia. Póki co działa, zobaczymy jak będzie ze
stabilnością.

--
[ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
[ Web:   http://www.chmurka.net/ ]